Strategia marki Etisoft: „nie stoimy obok zmian, a stajemy się ich częścią”

30 lis 2020 - Joanna Heler-Kończakowska

Rok 2020 jest ważnym czasem dla marki Etisoft, producenta i dostawcy etykiet i elementów funkcyjnych. W ciągu ponad 25 lat obecności na rynku firma z Gliwic stała się rozpoznawalną marką i dojrzałym technologicznie przedsiębiorstwem. Etap na jakim firma się obecnie znajduje dały impuls do stworzenia długoterminowej strategii działania. Wyznaczenie kierunku w jakim firma podąża wiąże się ze wzmocnieniem i unowocześnieniem wizerunku przedsiębiorstwa, jak również zakomunikowaniem poszerzenia portfolio o produkty wpisujące się w technologię Przemysłu 4.0.

Od etykiet do Przemysłu 4.0

Kierunek w którym podąża Etisoft wiąże się zarówno z rozwojem, który pozwoli utrzymać pozycję nowoczesnego i odpowiedzialnego dostawcy etykiet oraz z zaawansowanymi technologicznie produktami z zakresu automatyzacji procesów („Od etykiet do Przemysłu 4.0”). To właśnie etykieta pełni rolę nośnika informacji w oferowanych przez Etisoft rozwiązaniach z zakresu automatyki przemysłowej i systemów informatycznych. Transformacja przemysłu i jego automatyzacja sprawiły, że firma podąża w tym samym kierunku co jej klienci. Ich oczekiwania względem coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań stały się w ostatnich latach motorem rozwoju Etisoftu. Stąd poszerzenie portfolio marki o zaawansowane technologicznie produkty i rozwiązania: pojazdy AGV, systemy wizyjne, systemy zarządzania produkcją czy technologii RFID.

Swoje kluczowe wartości firma opiera na stabilnym i długofalowym partnerstwie zapisanym w strategii jako „Bezpieczna współpraca – ciągły rozwój”.

– Grupa ETISOFT jest gotowa, aby zrobić kolejny krok do przodu i być nie tylko świadkiem, ale przede wszystkim uczestnikiem i kreatorem transformacji w nowoczesnym przemyśle. Nasze doświadczenie przekuwamy w innowacyjne rozwiązania. Budujemy zespół profesjonalistów, stawiamy na rozwój pracowników, parku maszynowego, który pozwoli nam nie tylko nadążać za zmianami, jakie zachodzą w otoczeniu i oczekiwaniach naszych klientów, ale i je wyprzedzać-  – mówi Michał Majnusz, prezes Etisoft sp. z o.o. – Nowe logo, silnie nawiązujące do rozwoju technologii jest jednym z akcentów, które stanowią dla rynku sygnał, że aktywnie podchodzimy do zmian. Logotyp nawiązuje do naszej historii, doświadczenia, z którego jesteśmy wyjątkowo dumni, lecz jednocześnie kojarzy się z nowoczesnym podejściem do biznesu i technologiami, które wykorzystujemy podczas codziennej pracy.

Nowoczesna firma = nowoczesne logo

Logo podkreśla innowacyjność i profesjonalizm, aby ułatwić firmie ekspansję na nowe rynki. Jego ważnym dopełnieniem jest wielopłaszczyznowy claim: ETISOFT znaczy więcej (ETISOFT it means more). Nieoczywista gra słów przykuwa uwagę odbiorcy, angażując go w poszukiwanie ukrytych znaczeń. Claim pozwala bowiem z jednej strony na dosłowną identyfikację głównych działań firmy (od etykiet), jak i metaforyczne, ale jednocześnie skompresowane ujęcie wszystkich najważniejszych zalet Etisoft: bogatego doświadczenia, dynamizmu i autorskich rozwiązań działu R&D (do przemysłu 4.0).

Umocnienie pozycji lidera

Etisoft prezentuje także odświeżoną komunikację wizualną. Przygotowane materiały marketingowe, czy zdjęcia nawiązywać będą do nowoczesnego wizerunku firmy, wyraźnie wyróżniając ją na tle konkurencji. Jest to szczególnie istotne w realizowanej strategii marketingowej, która skupia się na aktywnej obecności w mediach cyfrowych.

Zakomunikowanie najważniejszych działań i celów to dla nas także pretekst do opowiedzenia, kim chcemy być jako ETISOFT, gdzie dążymy, ale również – co już osiągnęliśmy. Jesteśmy dumni z pozycji, jaką zajmuje nasza firma i tego, że w ciągu tylu lat staliśmy się marką cenioną na runku polskim i międzynarodowym – dodaje Michał Majnusz.

Podobne artykuły

Back to top