Serwis urządzeń AutoID, pakiety serwisowe, Helpdesk – co oferuje Etisoft

2 gru 2021 - Marek Gaweł

Nieodzownym elementem funkcjonowania nowoczesnego magazynu, produkcji czy punktu sprzedaży są urządzenia AutoID. To dzięki drukarkom etykiet jesteśmy w stanie wydrukować kod kreskowy z niezbędnymi informacjami i dzięki czytnikom kodów czy terminalom danych możemy go zidentyfikować w późniejszych procesach logistyki wewnętrznej czy zewnętrznej. W tej sytuacji profesjonalne wsparcie i serwis urządzeń AutoID wydają się istotnym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa.

Konstrukcja tego typu urządzeń powinna gwarantować niezawodną pracę w niemal każdych warunkach pracy – od punktu sprzedaży poprzez magazyn aż do trudnych warunków produkcyjnych czy pracy w chłodni. Czytniki kodów kreskowych oraz komputery mobilne zbudowane są tak, aby wytrzymać upadek na twardą posadzkę z wysokości od 1 m aż do 3 m. Oznacza to, że po nieumyślnym upadku na beton urządzenie zachowa wszystkie swoje właściwości użytkowe i nadal będzie zdolne do pracy.

Klasa szczelności IP (ang. International Protection Rating) z kolei określa poziom zabezpieczenia przed dostaniem się do wewnątrz pyłu lub wody. W przypadku urządzeń dedykowanych do biura czy sklepu wystarczający jest poziom IP42. Oznacza to ochronę przed ciałami obcymi o średnicy powyżej 1 mm oraz kroplami wody przy odchyleniu obudowy o kąt 15o od pionu. Na rynku znajdziemy również ultrawytrzymałe czytniki dedykowane do pracy w najtrudniejszych warunkach magazynowych lub produkcyjnych ze wskaźnikiem IP67. Oznacza to obudowę pyłoszczelną oraz odporną na zanurzenie w wodzie przez 30 min.

Serwis urządzeń AutoID – co w ramach obsługi gwarancyjnej

Każde urządzenie obejmuje standardowa gwarancja producenta. Odnosi się ona do wad produkcyjnych i materiałowych na określony okres. Poniższa tabela przedstawia okresy standardowej obsługi gwarancyjnej wybranych, popularnych urządzeń AutoID.

Tabela nie uwzględnia wyjątków od gwarancji. W przypadku bezprzewodowych czytników kodów kreskowych czy komputerów mobilnych okres gwarancji na baterię jest znacznie krótszy niż na całe urządzenia. W drukarce etykiet z kolei głowicę drukującą traktuje się jako część eksploatacyjną i również podlega innym okresom gwarancyjnym.

Dodatkowa gwarancja na urządzenia – dodatkowe bezpieczeństwo

Każdy z liczących się producentów w swojej ofercie umożliwia zakup dodatkowej, rozszerzonej gwarancji na urządzenie. Dzięki rozszerzonym pakietom gwarancyjnym, użytkownik otrzymuje przede wszystkim bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo pracy ciągłej, niezależnie od tego czy i w jaki sposób urządzenie zostanie uszkodzone. Decydując się również na zakup dodatkowej gwarancji klient realnie wpływa na obniżenie całkowitego kosztu posiadania (TCO) urządzenia w perspektywie całego okresu użytkowania.

Poniżej tabela z krótkim opisem dodatkowych pakietów gwarancyjnych Zebra OneCare

usługi serwisowe AutoID

www.zebra.com

W ofercie Honeywell znajdziemy dodatkowe pakiety gwarancyjne EDGE Services dla drukarek, czytników kodów kreskowych oraz dla komputerów mobilnych. Poniżej tabele z krótkim opisem dostępnych wariantów.


www.honeywellaidc.com

Pakiety rozszerzonej gwarancji to nie wszystko. Najbardziej zaawansowaną opcją i tym samym cieszącą się coraz większym zainteresowaniem – są przeglądy i usługi serwisowe On-Site – realizuje się na miejscu u klienta. Na tego typu ofertę dla końcowych użytkowników mogą sobie pozwolić tylko najlepsze na rynku podmioty posiadające wykwalifikowaną kadrę serwisową.

Jakie korzyści daje serwisowanie w Etisoft

W ofercie autoryzowanego serwisu Etisoft klient może samodzielnie określić swoje potrzeby serwisowe. Poniżej skrócona lista opcjonalnych usług serwisowych:

  • Usługa Help Desk – tj. telefoniczna pomoc techniczna udzielana w dni robocze w wyznaczonych godzinach
  • 24/48/36-godzinny czas reakcji Serwisu na zgłoszoną usterkę urządzenia
  • Wykonywanie cyklicznych miesięcznych/kwartalnych/półrocznych przeglądów wymienionych urządzeń w zakładzie klienta
  • Bezpłatne wypożyczenie urządzenia zastępczego
  • Realizacja napraw urządzeń przesłanych do serwisu w określonym terminie
  • Nieodpłatne oszacowanie kosztów naprawy urządzenia
  • Bezpłatne zapewnienie części eksploatacyjnych oraz części zamiennych do drukarek
  • Bezpłatna robocizna przy naprawach pogwarancyjnych  realizowanych w siedzibie serwisu lub klienta
  • Bezpłatne organizowanie szkoleń dla pracowników klienta.

Wszystkie dostępne opcje gwarancyjne i serwisowe dla urządzeń AutoID nie zwalniają użytkownika z przestrzegania podstawowych zasad ich użytkowania. Ponadto, regularne przeglądy i serwis komponentów znacząco wydłużają żywotność urządzenia. Warto zapoznać się z instrukcją obsługi danego urządzenia oraz zasięgnąć rady odnośnie dobrych praktyk u sprzedawcy.

W celu przedstawienia szczegółów oferty serwisowej zapraszamy do przesłania zapytania.

Zapytanie

Podobne artykuły

Back to top