Prowadzimy strategię marketingową, jakiej potrzebuje Przemysł 4.0
Rok temu wprowadziliśmy w życie nową strategię marketingową. Nasza firma m.in. przeszła rebranding, a nowe logo podkreśla naszą innowacyjność i profesjonalizm. Jak wprowadzenie tej strategii wpłynęło na wizerunek spółki? Jakie działania podjęto w jej ramach? Pytamy o to Tatianę Kuder, kierownika Działu Rozwoju Sprzedaży Etisoft.
– Od etykiet do Przemysłu 4.0″ – to wizja firmy, która wyraża nową strategię Etisoftu. Jakie są dziś główne filary działania firmy. Jak zdefiniowana jest tożsamość marki Etisoft?
Filarem naszej działalność jest od samego początku i nadal pozostaje produkcja etykiet i oznaczeń przemysłowych. Rozwijamy ten obszar inwestując w nowe maszyny, wprowadzając nowoczesne technologie druku i wycinania, nowe produkty czy rozwiązania z zakresu automatycznej identyfikacji. Tożsamość naszej marki mocno definiuje nasza misja – „Bezpieczna współpraca – ciągły rozwój”. Stale obserwujemy dynamicznie zmieniające się uwarunkowania rynkowe i dopasowujemy modele współpracy zarówno do nowych warunków, jak i do wymagań branż, z którymi współpracujemy. Działamy z myślą o zapewnieniu naszym klientom bezpieczeństwa dostaw, utrzymując jednocześnie najwyższą jakość dostarczanych produktów.
Rozwijamy ofertę, podążając za potrzebami klientów. Tak powstały m.in. nowe rozwiązania wspierające automatyzację procesów produkcyjnych i logistycznych, czyli systemy intralogistyczne bazujące na wózkach AGV czy robotach AMR oraz systemy automatycznej kontroli jakości, oparte o systemy wizyjne. Naszą drogę wytycza wizja firmy – od etykiet do Przemysłu 4.0.
– Nowa strategia biznesowa przełożyła się na bardziej aktywne działania w obszarze marketingu i PR-u. Od czego się zaczęło?
Przyjęta strategia marketingowa uwzględniała szereg etapów – dobrze zaplanowanych i wdrażanych krok po kroku. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian poprzedziła weryfikacja aktualnych działań firmy, czyli audyt i analiza. Jednym z kluczowych obszarów było zaprojektowanie nowoczesnej strony internetowej. Miała wspierać i budować silną, rozpoznawalną markę Etisoft. Zależało nam także na utrzymaniu wizerunku dynamicznej firmy, zatrudniającej profesjonalistów. Strona www miała być przy tym spójna z wizerunkiem Etisoft – firmy nowoczesnej i nieustającej w rozwoju.
Przeszliśmy także rebranding marki. Naszym celem było nie tylko odświeżenie wizerunku. Jesteśmy nowoczesną firmą z ambicjami, za którą stoją także doświadczenie i wiedza z zakresu nowych technologii. Koncentrujemy się na ciągłym rozwoju firmy, jej pracowników i produktów. Regularnie rozszerzamy rynki zbytu i stanowimy ważny głos w branży, będąc kreatorem zachodzących w niej zmian, a nie tylko obserwatorem i uczestnikiem. Nowe logo jest spójne z pożądanym wizerunkiem naszej firmy. Podkreśla naszą innowacyjność i profesjonalizm.
Poprzez obraną strategię marketingową pokazujemy także klientom nasze biznesowe podejście, nowe produkty i usługi. Nasze działania marketingowe służą temu, aby klienci poznali ich zakres i skuteczność w rozwiązywaniu ich problemów.
– Z jakich narzędzi marketingowych korzysta Etisoft?
Mając nowoczesną stronę www poszliśmy za ciosem – uruchomiliśmy także stronę internetową dla klientów z Węgier, a na polskiej witrynie wprowadziliśmy m.in. strefę wiedzy – ETISIDE. Content hub pomaga nam wzmacniać naszą pozycję jako eksperta, poprzez regularne publikowanie treści, w których dzielimy się wiedzą. Zaangażowaliśmy w jego tworzenie naszych product managerów. Autorski blog to potężna baza informacji na temat oferowanych przez nas rozwiązań – ich funkcjonalności i obszarów, w jakich ich zastosowanie przynosi wymierne korzyści. Ponadto informacje o firmie, jej produktach i usługach, trafiają do naszych obecnych i przyszłych klientów także dzięki szerokiej współpracy z mediami. Od początku roku – m. in. dzięki temu, że opinie naszych specjalistów są cenione na rynku – pozyskaliśmy ok. 500 publikacji w mediach branżowych. Kolejnym obszarem, w którym prężnie działamy, jest kanał LinkedIn. Doceniamy to narzędzie w komunikacji z naszą grupą docelową. Niemniej żadne z tych działań nie byłoby skuteczne, gdyby zostało wdrożone bez pozostałych. Dzięki przemyślanej strategii osiągamy efekt synergii.
– Sklep internetowy w obszarze przemysłu nie jest powszechnym rozwiązaniem. W szczycie pandemii firma zdecydowała się jednak na jego uruchomienie. Czy to rozwiązanie się sprawdza?
Sklep internetowy to nowy i rozwijający się kanał sprzedaży firmy Etisoft. Skierowany jest do klientów, którzy poszukują etykiet czy urządzeń Auto ID do samodzielnego znakowania i identyfikacji produktów. Sklep powstał w dobie pandemii jako kanał dystrybucji naszych produktów z grupy Personal Protection – samoprzylepnych maseczek MASTICK oraz uchylnych przyłbic ochronnych, które nadal są w ofercie sklepu. W tej chwili rozwijamy ofertę sklepu o elementy służące samodzielnemu znakowaniu produktów czy miejsc (etykiety COVID). Klienci znajdą tam zarówno zestawy etykiet przygotowane pod konkretne zastosowania, etykiety antykradzieżowe, metki tekstylne czy urządzenia do ich zadruku. Poprzez sklep – w którym towar dostępny jest od ręki – chcemy umożliwić szerokiemu gronu odbiorców szybki dostęp do najczęściej stosowanych etykiet i oznaczeń. Pozyskujemy coraz więcej klientów, co jest najlepszym dowodem na to, że nasz sklep zaspokaja realne potrzeby.
– Co uznaje Pani za największy sukces Etisoft w ostatnim roku?
Od prawie 30 lat zajmujemy się produkcją i dostarczaniem etykiet oraz oznakowań. W zakresie naszego core businessu marka Etisoft jest rozpoznawalna na rynku i silnie kojarzona. Chcieliśmy szeroko pokazać, że Etisoft dziś znaczy więcej. To już nie tylko etykiety. Wymienione przeze mnie wcześniej działania marketingowe, podjęte przez nas w ciągu ostatniego roku, pozwoliły na pojawienie się Etisoftu w świadomości naszych klientów również jako dostawca systemów wspierających automatyzację produkcji i logistyki.
Jesteśmy dumni z tego, jak skutecznie udało się nam – jako nowemu graczowi – wejść na rynek rozwiązań dla Przemysłu 4.0 Obserwujemy wzrost zainteresowania naszymi rozwiązaniami u klientów zagranicznych, co świadczy o dojrzałości oferowanych przez nas produktów i potwierdza, że obrany kierunek rozwoju był i jest słuszny. To, że jesteśmy nie tylko dystrybutorem, ale przede wszystkim projektantem, producentem i dostawcą – zostało zauważone i docenione. Nasze roboty mobilne AGV zostały wyróżnione w konkursie „Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu, Produkcji 2020”, organizowanym przez wydawnictwo „Eurologistic”. Co więcej – udało nam się zaistnieć w gronie największych dostawców robotów mobilnych – zostaliśmy zaproszenie do udziału w raporcie „Roboty przemysłowe 2021-2022”, opublikowanym przez dwumiesięcznik Control Engineering.
Sukcesów w ubiegłym roku było sporo. Nie spoczywamy jednak na laurach. Już pracujemy nad nowymi rozwiązaniami w zakresie Przemysłu 4.0 – tym razem dedykowanymi do bardzo wymagających obszarów – chłodni i mroźni.
Biorąc pod uwagę to, co osiągnęliśmy dotychczas i to, co mamy w planach, jesteśmy na dobrej drodze do tego, aby na stałe wpisać się w Przemysł 4.0. Codziennie robimy wszystko, aby to osiągnąć.
– Dziękuję za rozmowę.