automated intralogistic

Zautomatyzowana intralogistyka. 4 elementy z których składa się automatyczny system intralogistyczny. Część II

6 lip 2022 - Bartłomiej Bury

Czym jest zautomatyzowana intralogistyka w przedsiębiorstwie? W pierwszej części naszego tekstu rozłożyliśmy ją na czynniki pierwsze, skupiając się na urządzeniach transportujących i systemach IT. Z poniższego tekstu dowiesz się m.in. jaka infrastruktura jest niezbędna do zapewnienia działania systemu intralogistycznego.

3. Infrastruktura

Infrastruktura to wszystkie elementy systemu, które służą do zapewnienia ciągłości działania, optymalizacji i zwiększenia wydajności systemu intralogistycznego. Poniżej prezentujemy tylko niektóre spośród spotykanych elementów infrastruktury.

  • Stacje ładowania dla AGV/AMR

To podstawowa jednostka, która w systemie intralogistycznym opartym o AGV/AMR oprócz samych pojazdów musi znaleźć miejsce na hali. Zwykle są to niewielkie systemy ładowania, które bazują na złączach stykowych o różnej mocy, w zależności od zastosowanego typu akumulatora.

  • Urządzenia prezentacji danych

W nowoczesnych zakładach współpraca personelu z maszynami musi przebiegać bez zakłóceń. Zapewniają to  urządzania prezentujące dane. Jak sama nazwa wskazuje, mają za zadanie przekazać informacje pracownikom. Mogą one przybrać wiele form, od panelu HMI przez andony, sygnalizatory dźwiękowe czy tablice synoptyczne.  Różnorodność środków, które można zastosować, pozwala na wybranie najlepszej formy prezentacji, dla każdego.

zautomatyzowana intralogistyka
  • Stacja Automatycznej Wymiany Akumulatorów (SAWA)

System pozwala na całkowicie automatyczną wymianę baterii bez ingerencji człowieka, zwiększając tym samym dostępność robota mobilnego, by wykonywał swoje zadania 24h/dobę. Robot podjeżdża do stacji, a następnie urządzenie wyciąga rozładowany akumulator i wkłada naładowany. Stacja przechowuje oraz ładuje optymalnym prądem akumulatory zwiększając ich żywotność.

  • Doki i rolotoki

Doki napędowe, rolotokowe oraz podestowe służą do załadunku i rozładunku pełnych i pustych palet. Inteligentne rolotoki służą z kolei do buforowania pełnych i pustych palet pozostając w integracji z pojazdami np. AGV/AMR Intrabot Lift.

Innymi elementami infrastruktury dodatkowej mogą być automatyczne windy palet, które realizują zadanie regulowania wysokości odkładczej palet lub automatyczne magazyny, które służą do składowania pustych nośników logistycznych. Rozwiązań jest dużo, a decyzji o dodatkowych elementach infrastruktury powinna towarzyszyć zawsze świadoma potrzeba zwiększenia wydajności systemu w inny sposób niż przez zwiększenie liczby urządzeń transportowych.

4. Zautomatyzowana intralogistyka, a usługi dodatkowe

  • System do zarządzania serwisem pojazdów TPM

System do zarządzania Total Productive Maintenance to zautomatyzowany system wspierania utrzymania ruchu CMMS (Computerised Maintenance Management System). Pozwala na zarządzanie przede wszystkim przeglądami oraz ewentualnymi akcjami serwisowymi.

Jest przeznaczony przede wszystkim dla firm, które chcą lub potrzebują działać predykcyjnie w związku z utrzymaniem pracy robotów, zapewniając ciągłość procesu produkcyjnego i nie dopuszczając do jego zatrzymania z powodu awarii.

  • Wyznaczanie kluczowych wskaźników procesów intralogistycznych

Pomoc w zakresie wyznaczania wskaźników procesów intralogistycznych staje się niezbędna, gdy managerowie chcą wiedzieć jak kształtuje się wydajność wdrożonego systemu. Na podstawie danych archiwizowanych w systemie intralogistycznym można wygenerować raporty zawierające odpowiednie informacje, na podstawie których zostaną podjęte decyzje o dalszym rozwoju i udoskonalenia systemów.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat automatyzacji transportu w Twoim przedsiębiorstwie, masz wątpliwości i pytania…

Skontaktuj się z nami!

Podobne artykuły

Back to top