Produkty

Zastosowanie

obszar-manufakturingobszar-shippingobszar-warehouse

Autonomiczny wózek widłowy IntraBot Fork

Autonomiczny wózek widłowy IntraBot Fork przeznaczony jest do transportu palet, pojemników logistycznych i koszy na kółkach. Robot mobilny AGV/AMR porusza się samodzielnie po wyznaczonych torach jazdy w hali magazynowej lub produkcyjnej, od miejsca załadunku do miejsca rozładunku. Samodzielnie podnosi z posadzki palety i transportuje je w wyznaczone miejsce. Wózek widłowy (...)

Czytaj więcej Skontaktuj się z nami

ZOBACZ WDROŻENIE

Zobacz jak pracuje wózek autonomiczny IntraBot Fork 2.0 na naszej hali produkcyjnej o powierzchni 3000 m2. IntraBot Fork 2.0 realizuje ok. 80-90 misji na dobę wspierając procesy dostaw surowców do produkcji etykiet i materiałów samoprzylepnych.

 

Intrabot Fork 2.0 w szczegółach

SZYBKI ZWROT Z INWESTYCJI

Autonomiczny wózek widłowy może zastąpić nawet 4 pracowników magazynu. Robot może pracować 24 h, także w ciemnych halach magazynowych, chłodniach i trudnych warunkach produkcyjnych.

MOŻLIWOŚĆ MODYFIKACJI

Roboty mobilne IntraBot projektowane i produkowane są przez naszą spółkę córkę Etisoft Smart Solutions. Ich modułowa konstrukcja pozwala na łatwą modyfikację i dostosowanie do wymagań i specyficznych potrzeb klienta.

BEZPIECZEŃSTWO

Robot Fork 2.0 umożliwia bezkolizyjny transport materiałów, współpracując z ludźmi oraz infrastrukturą magazynową. Zawiera zaawansowany system bezpieczeństwa złożony m. in. z szeregu czujników, które dają informacje o napotkanych obiektach, zbliżających się pracownikach i o obecności załadunku.

WSZECHSTRONNOŚĆ

Fork2.0. przystosowany jest do przewozu palet EUR 1, EUR 3 drewnianych i z tworzywa, pojemników i koszy logistycznych. Wyposażony jest w podnośnik do odbioru oraz umieszczania palet na posadzce i w punktach dokujących.

PARAMETRY

  • Maksymalna prędkość: 4,5 km/h
  • Maksymalny udźwig: 1100 kg
  • Czas pracy na baterii: do 20 godzin
  • Wysokość unoszenia: do 980 mm

 

Zastosowanie autonomicznego wózka widłowego

IntraBot Fork 2.0 doskonale sprawdza się w zakładach produkcyjnych oraz magazynach, w których nie ma możliwości instalacji specjalnej infrastruktury do pobierania ładunku. Zastępuje tradycyjne wózki widłowe.

W halach produkcyjnych:

  • dostarczanie komponentów do produkcji,
  • odbiór gotowych produktów/półproduktów z produkcji i transport do strefy magazynowania lub wysyłki,
  • dostawa i odbiór narzędzi i surowców na stanowiska produkcyjne,
  • odbiór śmieci i odpadów produkcyjnych i wywóz do odpowiedniej strefy.

W obszarze logistyczno-magazynowym:

  • transport produktów i towarów z i do magazynu,
  • transport pomiędzy strefami kompletacji i magazynami buforowymi,
  • porządkowanie pustych palet w magazynach i supermarketach,
  • inne czynności transportowe wewnątrz hal magazynowych.

Oprogramowanie zarządzające robotami mobilnymi

Roboty mobilne AGV i AMR nadzorowane są przez oprogramowanie IntraFleet. System zarządzania flotą IntraFleet umożliwia projektowanie procesów logistycznych oraz zarządzanie ruchem robotów, uwzględniając infrastrukturę hali produkcyjnej i magazynu oraz przemieszczających się pracowników. IntraFleet to webowa aplikacja, która planuje misje pojedyncze lub łączone w ramach jednego kursu, zarządza ruchem robotów, m. in. unikając kolizji i zatorów, dostarcza potrzebne statystyki do analizy procesów oraz współpracuje z systemami klasy ERP/MES/WMS zapewniając automatyczną wymianę danych z systemami Klienta w czasie rzeczywistym.

Integracja z systemami klienta

Oprócz oprogramowania do zarządzania flotą robotów specjalizujemy się także w integracji systemów przy użyciu technologii bazodanowych. Podczas wdrożenia podpinamy nasz system intralogistyczny oparty o roboty AGV/AMR pod systemy klienta typu MES, WMS, ERP. Dzięki temu zapewniamy pełną integrację systemów IT w fabryce i automatyczne wyzwalanie zleceń dla robotów z wewnętrznego systemu klienta.

ANALIZUJEMY, PROJEKTUJEMY I WDRAŻAMY

Wspólnie z naszą spółką Etisoft Smart Solutions dostarczamy kompletne systemy logistyki wewnętrznej oparte o roboty mobilne AGV i AMR różnych typów. Przygotowując indywidualną ofertę przeprowadzamy analizę przedwdrożeniową, projekt całego systemu oraz symulację wdrożenia. Celem tych działań jest ocena procesów i infrastruktury logistycznej klienta oraz przygotowanie koncepcji realizacji transportu ładunków za pomocą pojazdów AMR lub AGV. Analiza przedwdrożeniowa pomaga w podjęciu decyzji o wdrożeniu, przedstawia poziom wymaganych inwestycji, a także korzyści dla klienta po wprowadzeniu zrobotyzowanego systemu intralogistycznego.

ETISOFT bezpieczna współpraca

ETISOFT jako polska firma z dużym kapitałem, działająca na rynku od ponad 30 lat, zapewnia bezpieczeństwo finansowe inwestycji. Współpracując z zespołem doświadczonych inżynierów ze spółki Etisoft Smart Solutions gwarantujemy przygotowanie wdrożenia systemu intralogistycznego na najwyższym poziomie. Wychodząc na przeciw potrzebom naszych Klientów proponujemy dostęp do szeregu instrumentów finansowych umożliwiających wdrożenie systemu:

  • kredytowanie inwestycji,
  • leasing finansowy lub operacyjny,
  • wynajem długoterminowy,
  • mieszane metody finansowania,
  • inne uzgodnione z klientem.

Chcesz zobaczyć IntraBota Forka w trakcie pracy na hali produkcyjnej oraz inne rozwiązania intralogistyczne na żywo?

Zapraszamy do nas na wizytę, podczas której będziesz miał okazję zobaczyć różne rodzaje robotów (IntraBot Picker, IntraBot Lift, IntraBot Fork 2.0) realizujące misje w realnym procesie produkcyjnym.

Skontaktuj się z naszym specjalistą

Zastosowanie

obszar-warehouseobszar-manufakturingobszar-shipping

Autonomiczny wózek transportowy IntraBot Lift

IntraBot Lift, to samojezdny wózek transportowy AGV/AMR, wyposażony w belki unoszące palety o standardowych wymiarach EUR1 lub EUR3. Robot mobilny IntraBot Lift samodzielnie pobiera palety ze specjalnych doków i przewozi do miejsca odbioru załadunku. Jego konstrukcja gwarantuje podnoszenie i transport palet z załadunkiem z wyjątkową precyzją i powtarzalnością. Robot mobilny (...)

Czytaj więcej Skontaktuj się z nami

ZOBACZ WDROŻENIE

Zobacz na filmie jak pracuje i jakie misje wykonuje robot mobilny IntraBot Lift w hali produkcyjnej spółki Etisoft. Autonomiczny robot pobiera z magazynu puste palety i przywozi je na stanowiska produkcyjne, a następnie transportuje wyroby gotowe na stanowiska konfekcji. Tysiące zrealizowanych misji robota IntraBot Lift przyczyniło się do zmniejszenia pracochłonności w obszarze naszej logistyki wewnętrznej.

 

IntraBot Lift w szczegółach

OPTYMALIZACJA

IntraBot Lift sam pobiera puste palety z paletomatu, przewozi komponenty produkcyjne po hali i precyzyjnie odkłada palety do specjalnych doków, zapewniając skrócenie czasu transportu wewnętrznego i optymalizację procesów.

BEZPIECZEŃSTWO

Wózek mobilny IntraBot Lift wyposażony w wiele różnych czujników, daje gwarancje bezpiecznego poruszania się po hali produkcyjnej. Na bieżąco analizuje informacje o napotkanych obiektach, zbliżających się pracownikach i o obecności załadunku.

ELASTYCZNOŚĆ

Roboty mobilne IntaBot Lift posiadają modułową konstrukcję, dzięki temu możliwe jest ich dostosowanie do  wymagań klienta. Autonomiczne wózki transportowe AGV i AMR projektowane i produkowane są przez naszą spółkę córkę Etisoft Smart Solutions.

PARAMETRY

  • Maksymalna prędkość: 5 km/h
  • Maksymalny udźwig: 550 kg lub 1100 kg
  • Czas pracy na baterii: do 6 godz.
  • Wysokość unoszenia: 100 mm

Zastosowanie autonomicznego wózka transportującego

IntraBot Lift idealnie nadaje się do zastosowań w magazynach i zakładach produkcyjnych, gdzie konieczne jest automatyczne transportowanie palet. Jego przykładowe misje to odbiór towaru ze stanowiska produkcyjnego, transport towaru do magazynu czy dostarczenie komponentów na stanowiska produkcyjne.

W halach produkcyjnych:

  • dostarczanie komponentów do produkcji,
  • odbiór gotowych produktów/półproduktów z produkcji i transport do strefy magazynowania lub wysyłki,
  • dostawa i odbiór narzędzi i surowców na stanowiska produkcyjne,
  • odbiór śmieci i odpadów produkcyjnych i wywóz do odpowiedniej strefy.

W obszarze logistyczno-magazynowym:

  • transport produktów i towarów z i do magazynu,
  • transport pomiędzy strefami kompletacji i magazynami buforowymi,
  • porządkowanie pustych palet w magazynach i supermarketach,
  • inne czynności transportowe wewnątrz hal magazynowych.

Oprogramowanie zarządzające robotami mobilnymi

Roboty mobilne AGV i AMR nadzorowane są przez system IntraFleet. System zarządzania flotą IntraFleet umożliwia projektowanie procesów logistycznych oraz zarządzanie ruchem robotów, uwzględniając infrastrukturę hali produkcyjnej i magazynu oraz przemieszczających się pracowników.  IntraFleet to webowa aplikacja, która planuje misje pojedyncze lub łączone w ramach jednego kursu, zarządza ruchem robotów, m. in. unikając kolizji i zatorów, dostarcza potrzebne statystyki do analizy procesów oraz współpracuje z systemami klasy ERP/MES/WMS zapewniając automatyczną wymianę danych z systemami Klienta w czasie rzeczywistym.

Integracja z systemami klienta

Oprócz oprogramowania do zarządzania flotą robotów specjalizujemy się także w integracji systemów przy użyciu technologii bazodanowych. Podczas wdrożenia podpinamy nasz system intralogistyczny oparty o roboty AGV/AMR pod systemy klienta typu MES, WMS, ERP. Dzięki temu zapewniamy pełną integrację systemów IT w fabryce i automatyczne wyzwalanie zleceń dla robotów z wewnętrznego systemu klienta.

ANALIZUJEMY, PROJEKTUJEMY I WDRAŻAMY

Wspólnie z naszą spółką Etisoft Smart Solutions dostarczamy kompletne systemy logistyki wewnętrznej oparte o  roboty mobilne AGV i AMR różnych typów. Przygotowując indywidualną ofertę przeprowadzamy analizę przedwdrożeniową, projekt całego systemu oraz symulację wdrożenia. Celem tych działań jest ocena procesów i infrastruktury logistycznej klienta oraz przygotowanie koncepcji realizacji transportu ładunków za pomocą pojazdów AMR lub AGV. Analiza przedwdrożeniowa pomaga w podjęciu decyzji o wdrożeniu, przedstawia poziom wymaganych inwestycji, a także korzyści dla klienta po wprowadzeniu zrobotyzowanego systemu intralogistycznego.

ETISOFT bezpieczna współpraca

ETISOFT jako polska firma z dużym kapitałem, działająca na rynku od ponad 30 lat, zapewnia bezpieczeństwo finansowe inwestycji. Współpracując z zespołem doświadczonych inżynierów ze spółki Etisoft Smart Solutions gwarantujemy przygotowanie wdrożenia systemu intralogistycznego na najwyższym poziomie. Wychodząc na przeciw potrzebom naszych Klientów proponujemy dostęp do szeregu instrumentów finansowych umożliwiających wdrożenie systemu:

  • kredytowanie inwestycji,
  • leasing finansowy lub operacyjny,
  • wynajem długoterminowy,
  • mieszane metody finansowania,
  • inne uzgodnione z klientem.

Chcesz zobaczyć IntraBot Lift w trakcie pracy w hali produkcyjnej oraz inne rozwiązania intralogistyczne na żywo?

Zapraszamy do nas na wizytę, podczas której będziesz miał okazję zobaczyć różne rodzaje robotów (IntraBot Picker, IntraBot Lift, IntraBot Fork 2.0) realizujące misje w realnym procesie produkcyjnym.

Skontaktuj się z naszym specjalistą

 

Zastosowanie

obszar-manufakturingobszar-warehouseobszar-shipping

Samojezdny wózek transportowy IntraBot Picker

IntraBot Picker to autonomiczny robot klasy ACR zaprojektowany do transportu standardowych pojemników magazynowych KLT pomiędzy regałami i stanowiskami kompletacyjnymi. IntraBot Picker samodzielnie pobiera 7 pojemników KLT z regału lub przenośnika i umieszcza jeden po drugim na swoich półkach, a następnie transportuje je w miejsce kompletacji. Dzięki zaawansowanej technologii nawigacji hybrydowej (...)

Czytaj więcej Skontaktuj się z nami

ZOBACZ WDROŻENIE

Zobacz jak pracują autonomiczne wózki mobilne IntraBot Picker na magazynie spółki Etisoft, w ramach systemu Automatycznej Logistyki Magazynowania i Awizacji. Na hali magazynowej o powierzchni 6 000 m2 pracuje 9 robotów IntraBot Picker, które przewożą wyroby gotowe w pojemnikach KLT na stanowiska pakujące.

 

IntraBot Picker w szczegółach

SZYBKI ZWROT Z INWESTYCJI

Jeden IntraBot Picker może zastąpić kilku pracowników magazynu. Robot pracujący przez 12-16 godzin w magazynach wymagających stałego transportu pojemników, zwiększa wydajność procesów i w krótkim okresie czasu przynosi zwrot z inwestycji.

ELASTYCZNOŚĆ

Autonomiczne roboty IntraBot Picker zostały zaprojektowane i wyprodukowane przez naszą spółkę córkę Etisoft Smart Solutions. Dzięki temu, że posiadają modułową konstrukcję mogą zostać zmodyfikowane wg potrzeb klienta.

BEZPIECZEŃSTWO

Wyposażony w laserowe skanery przestrzeni oraz czujniki obecności ładunku, IntraBot Picker gwarantuje bezpieczną pracę, omijając przeszkody i dbając o bezpieczeństwo otoczenia magazynowego. Zaawansowana sensoryka i sygnały świetlne oraz dźwiękowe zapewniają pełną kontrolę nad jego działaniem.

PRECYZJA

IntraBot Picker jest przystosowany do transportowania pojemników KLT o wymiarach 600x400x270 mm, które pobiera z regałów lub przenośników. Dzięki zaawansowanemu systemowi wizyjnemu, robot precyzyjnie pozycjonuje się względem ładunku, co zapewnia bezpieczne i efektywne operacje.

PARAMETRY

  • Maksymalna prędkość: 6,5 km/h
  • Maksymalny udźwig: 350 kg
  • Czas pracy na baterii: do 16 godzin
  • Wysokość pobierania: do 3400 mm

Zastosowanie robota autonomicznego IntraBot Picker

IntraBot Picker doskonale sprawdza się w dużych magazynach, gdzie konieczna jest automatyzacja transportu standardowych pojemników. Samodzielnie pobiera pojemniki z towarem z rolotoków, transportuje w wyznaczone miejsce magazynowe i precyzyjnie odkłada na półki . Zapewnia ciągłość operacji magazynowych 24h.

W obszarze magazynowym:

  • pobieranie pojemników z rolotoków i przewożenie na miejsca magazynowe,
  • automatyczne układanie pojemników na wyznaczonych półkach,
  • transport pojemników z towarem na stanowiska kompletacji,
  • porządkowanie pustych pojemników.

Oprogramowanie zarządzające robotami mobilnymi

Roboty mobilne AGV i AMR nadzorowane są przez system IntraFleet. System zarządzania flotą IntraFleet umożliwia projektowanie procesów logistycznych oraz zarządzanie ruchem robotów, uwzględniając infrastrukturę hali produkcyjnej i magazynu oraz przemieszczających się pracowników.  IntraFleet to webowa aplikacja, która planuje misje pojedyncze lub łączone w ramach jednego kursu, zarządza ruchem robotów, m. in. unikając kolizji i zatorów, dostarcza potrzebne statystyki do analizy procesów oraz współpracuje z systemami klasy ERP/MES/WMS zapewniając automatyczną wymianę danych z systemami Klienta w czasie rzeczywistym.

Integracja z systemami klienta

Oprócz oprogramowania do zarządzania flotą robotów specjalizujemy się także w integracji systemów przy użyciu technologii bazodanowych. Podczas wdrożenia podpinamy nasz system intralogistyczny oparty o roboty AGV/AMR pod systemy klienta typu MES, WMS, ERP. Dzięki temu zapewniamy pełną integrację systemów IT w fabryce i automatyczne wyzwalanie zleceń dla robotów z wewnętrznego systemu klienta.

ANALIZUJEMY, PROJEKTUJEMY I WDRAŻAMY

Wspólnie z naszą spółką Etisoft Smart Solutions dostarczamy kompletne systemy logistyki wewnętrznej oparte o  roboty mobilne AGV i AMR różnych typów. Przygotowując indywidualną ofertę przeprowadzamy analizę przedwdrożeniową, projekt całego systemu oraz symulację wdrożenia. Celem tych działań jest ocena procesów i infrastruktury logistycznej klienta oraz przygotowanie koncepcji realizacji transportu ładunków za pomocą pojazdów AMR lub AGV. Analiza przedwdrożeniowa pomaga w podjęciu decyzji o wdrożeniu, przedstawia poziom wymaganych inwestycji, a także korzyści dla klienta po wprowadzeniu zrobotyzowanego systemu intralogistycznego.

ETISOFT bezpieczna współpraca

ETISOFT jako polska firma z dużym kapitałem, działająca na rynku od ponad 30 lat, zapewnia bezpieczeństwo finansowe inwestycji. Współpracując z zespołem doświadczonych inżynierów ze spółki Etisoft Smart Solutions gwarantujemy przygotowanie wdrożenia systemu intralogistycznego na najwyższym poziomie. Wychodząc na przeciw potrzebom naszych Klientów proponujemy dostęp do szeregu instrumentów finansowych umożliwiających wdrożenie systemu:

  • kredytowanie inwestycji,
  • leasing finansowy lub operacyjny,
  • wynajem długoterminowy,
  • mieszane metody finansowania,
  • inne uzgodnione z klientem.

Chcesz zobaczyć jak IntraBot Picker pobiera z regałów i transportuje pojemniki KLT w hali magazynowej oraz inne rozwiązania intralogistyczne na żywo?

Zapraszamy do nas na wizytę, podczas której będziesz miał okazję zobaczyć różne rodzaje robotów (IntraBot Picker, IntraBot Lift, IntraBot Fork 2.0) realizujące misje w realnym procesie produkcyjnym.

Skontaktuj się z naszym specjalistą

Zastosowanie

obszar-manufakturingobszar-warehouse

Urządzenia współpracujące z robotami AGV i AMR

Uzupełnieniem intralogistycznego systemu opartego o roboty mobilne AGV i AMR jest blisko współpracująca infrastruktura uzupełniająca. Dzięki nim adaptacja systemu pod istniejącą infrastrukturę zakładu jest o wiele łatwiejsza i wydajniejsza. Podczas wdrożenia systemu robotów mobilnych, już na etapie projektowania systemu uwzględniamy i następnie dostarczamy kompletny system, w którego skład wchodzi dodatkowa (...)

Czytaj więcej Skontaktuj się z nami

Automatyczny magazyn palet

Automatyczny magazyn palet to urządzenie do przechowywania palet EURO 1, które współpracuje z robotem mobilnym IntraBot Lift oraz wózkiem widłowym. Paletomat jest zasilany pustymi paletami układanymi na stosie. Autonomiczny robot mobilny IntraBot Lift podjeżdża do magazynu i pobiera pojedynczo pustą paletę, a następnie realizuje swoją misję transportową. Automatyczny magazyn palet jest gotowy do wydania kolejnej palety.

  • Pojemność magazynu wynosi 15 pustych palet
  • Obsługiwany nośnik logistyczny: paleta EUR 1
  • Urządzenie komunikuje się z systemem nadrzędnym
  • Pomaga w zarządzaniu obiegiem pustych palet w hali produkcyjnej

Doki paletowe

Doki to podstawowe sekcje logistyczne, do których pojazdy dostarczają i pobierają palety z ładunkiem. Służą jako początki i końce linii produkcyjnych. Konstrukcja umożliwia montaż podestów, rolotoków oraz automatycznych przenośników taśmowych. Sensoryka pozwala na badanie stanu zajętości doku.

  • Doki napędowe
  • Doki rolotokowe
  • Doki podestowe do załadunku i rozładunku palet

Rolotoki

Inteligentne rolotoki to ciąg rolotoków grawitacyjnych lub napędowych wyposażonych w czujniki. Takie rozwiązanie daje informacje o ilości wolnych miejsc paletowych, zezwoleniu na dostarczenie ładunku przez roboty, wskaźnikach wydajnościowych, przepływowych i planowaniu dostaw.

  • Modułowość
  • Udźwig 550 kg lub 1100 kg
  • Standard palet EUR1 lub EUR3
  • Możliwość obsługi ręcznym wózkiem

JESTEŚ ZAINTERESOWANY skontaktuj się z nami

Pola oznaczone znakiem * są wymagane
Pola oznaczone znakiem * są wymagane

 

 

Zastosowanie

obszar-manufakturingobszar-shippingobszar-warehouse

Systemy intralogistyczne i magazynowe SALMA

System Automatycznej Logistyki, Magazynowania i Awizacji, to rozwiązanie automatyzujące transport i obsługę regałów magazynowych, w których przechowywane są plastikowe pojemniki magazynowe z  wyrobami gotowymi. System do automatyzacji procesów logistycznych i magazynowych wykorzystuje roboty mobilne AGV, AMR i ACR oraz ramię robotyczne do depaletyzacji. SALMA organizuje zarówno zatowarowanie magazynu wyrobami gotowymi, (...)

Czytaj więcej Skontaktuj się z nami

ZOBACZ WDROŻENIE

System Automatycznej Logistyki, Magazynowania i Awizacji jest autorskim rozwiązaniem spółki Etisoft Smart Solutions, który został wdrożony i sprawdzony w naszym zakładzie. Zobacz, jak działa system SALMA na magazynie centralnym spółki Etisoft.

 

System projektowany pod indywidualne potrzeby

SALMA to modułowy i elastyczny system automatyzujący procesy zatowarowania, przechowywania, sortowania i kompletacji wyrobów. System wykorzystujący roboty mobilne AGV, AMR, ACR i automatyczny depaletyzer przyczynia się do znacznego zwiększenia efektywności procesów magazynowych poprzez zwiększenie szybkości sortowania i transportu towarów i zarazem zmniejszenie ilości błędów podczas kompletacji. System przede wszystkim odciąża magazynierów z ręcznego wkładania i pobierania pojemników do i z półek regałowych oraz przemieszczania się po całym magazynie. System SALMA jest rozwiązaniem kastomizowanym, projektowanym i rozbudowywanym pod potrzeby konkretnego zastosowania. Na system składają się następujące urządzenia automatyzujące transport, magazynowanie i depaletyzację:

Oprogramowanie ETISALMA

ETISALMA to oprogramowanie klasy WES (Warehouse Execution System), które w czasie rzeczywistym koordynuje działanie magazynu automatycznego, kontroluje procesy zatowarowania, sortowania i dostaw. W całym rozwiązaniu jest ogniwem łączącym system automatyzacji magazynu z oprogramowaniem ERP Klienta. ETISALMA koordynuje kilka strumieni różnych nośników logistycznych, które są wymagane, aby zrealizować poszczególne zamówienia:

  • generuje misje dla systemu zarządzającego robotami IntraFleet,
  • zarządza kompletacją wyrobów magazynowych na paletach z wysokiego składu,
  • zarządza kompletacją wyrobów przechowywanych w LeanLift’cie.

Ramię robotyczne do depaletyzacji

Depaletyzer rozpakowuje palety z wyrobami gotowymi, które przyjeżdżają z produkcji w plastikowych pojemnikach. Ramię robotyczne KUKA wyposażone w chwytak pojemników KLT podnosi pojedynczo pojemniki z palety i odkłada je na rolotoki. Umożliwia rozładunek dwóch palet jednocześnie na dwa przenośniki. System wizyjny zainstalowany na robocie umożliwia pobieranie pojemników, które nie zawsze są idealnie ułożone na palecie. Drugi system wizyjny skanuje każdy pobierany pojemnik i wprowadza jego unikalny numer do systemu. Oznakowanie pojemników etykietą z numerem i kodem 2D zapewnia pełną kontrolę nad pojemnikami przychodzącymi i umożliwia ich lokalizowanie na magazynie.

Roboty autonomiczne IntraBot Picker

Autonomiczne roboty klasy ACR IntraBot Picker, które realizują zadania związane z transportem pojemników magazynowych. Robot IntraBot Picker samodzielnie podjeżdża do przenośnika i pobiera pojemniki KLT, a następnie transportuje je do strefy magazynowania i układa na odpowiednie półki lub dowozi na stanowiska kompletacji. Robot mobilny może przewozić jednocześnie do 7 pojemników KLT o maksymalnej masie 25 kg.

Cechą wyróżniającą robota jest system wizyjny, dzięki któremu IntraBot Picker precyzyjnie porusza się i pozycjonuje względem regałów i pozostałej infrastruktury magazynowej. Wykorzystując system wizyjny robot również potwierdza, że pobiera ładunek o odpowiednim numerze ID.

Autonomiczne wózki widłowe IntraBot Fork

Autonomiczne wózki widłowe AGV/AMR IntraBot Fork 2.0 odpowiadają za transport palet. Samojezdne wózki widłowe dowożą palety z wyrobami gotowymi do stanowiska depaletyzacji. IntraBotFork 2.0 realizuje bezkolizyjny transport wyrobów na paletach, współpracując z ludźmi oraz infrastrukturą magazynową. Zawiera zaawansowany system bezpieczeństwa złożony m. in. z szeregu czujników, które dają informacje o napotkanych obiektach, zbliżających się pracownikach i o obecności załadunku.

Infrastrukturą uzupełniającą dla samojezdnych wózków widłowych są automatyczne magazyny palet, gdzie dostarczane są i odbierane puste palety.

Oprogramowanie IntraFleet

Oprogramowanie IntraFleet 4.0 do zarządzania robotami mobilnymi AMR, AGV i ACR. System zarządzania flotą IntraFleet umożliwia projektowanie procesów logistycznych oraz zarządzanie ruchem robotów, uwzględniając infrastrukturę hali produkcyjnej i magazynu oraz przemieszczających się pracowników. System IntraFleet na podstawie otrzymywanych informacji o zapotrzebowaniu transportu i znając aktualny stan i położenie wszystkich pojazdów samojezdnych przygotowuje harmonogram misji logistycznych.

 

ANALIZUJEMY, PROJEKTUJEMY I WDRAŻAMY

Wspólnie z naszą spółką Etisoft Smart Solutions dostarczamy kompleksowe systemy automatycznej logistyki wewnętrznej i magazynowania, oparte o  roboty mobilne AGV, AMR i ACR. Przygotowując indywidualną ofertę przeprowadzamy analizę przedwdrożeniową, projekt całego systemu oraz symulację wdrożenia. Celem tych działań jest ocena procesów i infrastruktury logistycznej klienta oraz przygotowanie koncepcji realizacji transportu ładunków za pomocą pojazdów AMR lub AGV. Wspieramy Klientów od początkowej fazy projektowania rozwiązania, z możliwością modelowania procesu w środowiskach wirtualnych. Przeprowadzamy instalację systemu oraz kompleksowe szkolenie użytkowników oraz proponujemy wsparcie w trakcie użytkowania wdrożonego rozwiązania, zarówno w zakresie utrzymania, jak i rozwoju systemu.

ETISOFT bezpieczna współpraca

ETISOFT jako polska firma z dużym kapitałem, działająca na rynku od ponad 30 lat, zapewnia bezpieczeństwo finansowe inwestycji. Współpracując z zespołem doświadczonych inżynierów ze spółki Etisoft Smart Solutions gwarantujemy przygotowanie wdrożenia systemu intralogistycznego na najwyższym poziomie. Wychodząc na przeciw potrzebom naszych Klientów proponujemy dostęp do szeregu instrumentów finansowych umożliwiających wdrożenie systemu:

  • kredytowanie inwestycji,
  • leasing finansowy lub operacyjny,
  • wynajem długoterminowy,
  • mieszane metody finansowania,
  • inne uzgodnione z klientem.

Chcesz zobaczyć jak działa system SALMA na żywo?

Zapraszamy do nas na wizytę, podczas której będziesz miał okazję zobaczyć różne rodzaje robotów (IntraBot Picker, IntraBot Lift, IntraBot Fork 2.0) realizujące misje w realnym procesie produkcyjnym.

Zastosowanie

obszar-manufakturingobszar-warehouseobszar-shipping

Analiza przedwdrożeniowa systemu intralogistycznego

Analiza przedwdrożeniowa jest usługą skierowaną do klientów, którzy, zamierzają wdrożyć systemy intralogistyczne oparte na autonomicznych robotach mobilnych AMR lub AGV. Celem analizy jest ocena procesów i infrastruktury logistycznej klienta, a następnie zaproponowanie koncepcji realizacji transportu ładunków za pomocą pojazdów AMR lub AGV. Analiza przedwdrożeniowa pomaga w podjęciu decyzji o wdrożeniu, (...)

Czytaj więcej Skontaktuj się z nami

Zobacz jak przebiega proces analizy przedwdrożeniowej

  1. Wstępne zapoznanie się z potrzebami logistycznymi zakładu. Na podstawie przesłanej przez nas ankiety, klient odsyła odpowiedzi na pytania dotyczące rodzaju transportowanych ładunków, istniejących procesów logistycznych, warunków panujących w magazynie lub na hali produkcyjnej.
  2. Wizyta naszego eksperta w zakładzie, której celem jest wizja lokalna i zapoznanie się ze specyfiką procesów logistycznych i magazynowych klienta.
  3. Spotkania ekspertów w wyniku których zostaje przygotowana dokumentacja obejmująca:
  • Opis funkcjonowania systemu
  • Analizę istniejących procesów przed robotyzacją
  • Warunki środowiskowe i procesowe dla robotów mobilnych
  • Rodzaj wybranych wózków samojezdnych AGV/AMR
  1. Opracowanie mapy działania systemu, która zawiera proponowane trasy autonomicznych robotów, miejsca ładowania, punkty logistyczne i przeszkody.
  2. Przeprowadzenie analizy bezpieczeństwa pracy systemu oraz omówienie działań w sytuacjach awaryjnych.
  3. Przygotowanie dokumentu Analiza Przedwdrożeniowa, który zawiera wyniki analiz, proponowane rozwiązanie, typy i liczbę robotów mobilnych AGV/AMR, wskaźniki wydajnościowe systemu. Dokumentacja zawiera także proponowany harmonogram wdrożenia oraz ofertę na sprzedaż i wdrożenie systemu oraz jego utrzymanie.

Dlaczego warto skorzystać z analizy przedwdrożeniowej?

Analiza przedwdrożeniowa to usługa skierowana dla przedsiębiorstw, które chcą wdrożyć system robotów mobilnych AGV lub AMR ale nie mają jasnej wizji funkcjonowania całego systemu intralogistycznego. W wyniku przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej firma otrzymuje dokumentację, która zawiera proponowane rozwiązanie i wycenę inwestycji. Korzyści z przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej systemu intralogistycznego:

  • Przedstawia poziom inwestycji
  • Pokazuje korzyści zrobotyzowanego systemu
  • Pomaga w podjęciu decyzji o wdrożeniu robotów AGV / AMR
  • Zapewnia bezpieczeństwo w procesie zakupowym
  • Zawiera wytyczne do przygotowania infrastruktury logistycznej
  • Nie zobowiązuje do zakupu systemu

 Masz pytania dotyczące robotów mobilnych AGV i AMR, nie wiesz jaki rodzaj robotów wybrać?

Skontaktuj się z naszym specjalistą

Roboty mobilne — czym są systemy AGV/AMR?

Automatyzacja transportu wewnętrznego w magazynach, czy halach fabrycznych staje się coraz powszechniejsza, a jej systemy cały czas się rozwijają. Systemy AGV/AMR oparte na flocie robotów mobilnych i współpracujących z nimi urządzeń stają się swoistymi symbolami czwartej rewolucji przemysłowej, mającej na celu uprawnienie wewnętrznych procesów logistycznych.

Pierwszy robot transportowy AGV (Automated Guided Vehicle),  wprowadzono do użytku już w połowie XX wieku. Pomysłodawcą i pionierem w tej dziedzinie był Arthur Mac Barrett, który nazywał go pojazdem bez kierowcy. To on w roku 1953 zamienił zwykły ciągnik holowniczy, wykorzystywany w magazynie sklepu spożywczego, na innowacyjny pojazd sterowany sygnałem z… przewodu umieszczonego na suficie. Później powstały kolejne tego typu urządzenia, tym razem sterowane przewodami zainstalowanymi w podłodze. Takie są początki wózków samojezdnych AGV.

Obecnie na bazie tej technologii powstają inne systemy automatycznego transportu różniące się sposobem podejmowania ładunku, przewożenia, a także nawigacji. Samojezdne roboty mobilne AMR (Autonomous Mobile Robots) są tego najlepszym przykładem. Często nazywa się je inteligentnymi, gdyż nie wymagają fizycznie wyznaczonej ścieżki transportowej i poruszają się po dowolnej trasie. Te autonomiczne roboty mobilne korzystają z nawigacji naturalnej. Wyposażone w skanery 2D i kamery 3D tworzą mapę terenu z naturalnie występującymi przeszkodami, takimi jak ściany, czy inne maszyny. Dzięki temu robot transportowy sam identyfikuje przeszkody i je omija. Mając wyznaczony punkt, do którego ma dotrzeć, sam sobie wyznacza optymalną trasę. Jest do tego wyposażony w cały system bezpieczeństwa, dzięki czemu pracuje elastycznie i bezkolizyjnie. Mimo że ludziom na pierwszy rzut oka roboty mobilne wydają się nieprzewidywalne, dobrze z nimi współpracują, jasno informując ich za pomocą komunikatów świetlnych i dźwiękowych o wykonywanych manewrach. Ze względu na elastyczność pracy i szybkość wdrożenia są doskonałymi rozwiązaniami w automatyzacji firmy.

Wózki AMR a wózki AGV

Wózki AGV to pojazdy sterowane automatycznie, które od kilku dziesięcioleci są ważnym elementem codziennego funkcjonowania wielu przedsiębiorstw. AMR to w pełni autonomiczne roboty mobilne. Różnica między nimi polega na tym, że wózek samojezdny AGV porusza się po wcześniej wyznaczonej trasie (wykrywa ją dzięki układom laserowym lub przewodowym), z kolei robot autonomiczny AMR porusza się trasą według bieżących wytycznych otrzymywanych z otoczenia. Wykorzystywana jest do tego sztuczna inteligencja.

Gdy robot transportowy typu AGV napotka na wyznaczonej wcześniej trasie jakąś przeszkodę, zatrzymuje się i czeka na jej usunięcie. Z kolei robot autonomiczny AMR na bieżąco modyfikują trasę według potrzeb. Oba typy wózków zawsze poruszają się po określonym, zamkniętym obszarze. Zasadniczo w sytuacji, gdy robot transportowy ma się poruszać po stałej trasie i przewóz jest powtarzalny, najlepszym rozwiązaniem będzie samojezdny wózek AGV. Z kolei tam, gdzie potrzebna jest większa elastyczność i zwinność, lepiej sprawdzi się robot autonomiczny AMR.

Według danych, w 2021 r. liczba wózków AGV na świecie wynosiła 165 tys. Wskaźnik ten tak dynamicznie rośnie, że według szacunków w 2025 r. będzie ich 273 tys. Jeszcze szybszy rozwój czeka prawdopodobnie urządzenia AMR – w 2027 r. mają one stanowić 80% transportowych robotów mobilnych w przemyśle! (źródło). Trzeba podkreślić, że roboty mobilne AMR można znaleźć już nie tylko w dużych zakładach, ale coraz częściej pojawiają się również w  średnich i małych firmach. 

Autonomiczne roboty mobilne AMR – zastosowanie

Roboty mobilne mają niezwykle szerokie spektrum zastosowań. Można je wykorzystać w wielu dziedzinach przemysłu i logistyki. Roboty transportowe przydatne okazują się wszędzie tam, gdzie wymagane jest usprawnianie transportu wewnątrzzakładowy i automatyzacja magazynów.

Robot transportowy zastosowany w halach produkcyjnych dostarcza komponenty do produkcji, odbiera gotowe wyroby i odpady, dowozi je do wybranych stref. Robot autonomiczny sprawdza się również w pracach magazynowych, transportując towary po hali magazynowej lub sortując i odkładając na półki magazynowe.

Roboty mobilne o różnorodnych funkcjach wykorzystywane są w centrach dystrybucyjnych i magazynach, zarówno do przewożenia towarów jak i do składowania i układania na regałach magazynowych. Pomagają w rozładunku i kompletowaniu zamówień. Przemysł i logistyka nie są to jedyne dziedziny, gdzie sprawdzą się roboty mobilne AMR. Doskonale poradzą sobie bowiem także na lotniskach do transportu bagażu, a także w szpitalach, dużych restauracjach do rozwożenia posiłków, czy zabierania odpadów. Są na tyle uniwersalne, że mogą okazać się pomocne w wielu innych przedsięwzięciach.

Roboty mobilne AGV/AMR od projektu po wdrożenie

Sprawnie działający system intralogistyczny to nie tylko roboty mobilne, ale dobrze zaprojektowana, w oparciu o istniejącą infrastrukturę zakładu, automatyzacja transportu wewnętrznego i automatyzacja magazynów. Infrastruktura uzupełniająca to urządzenia współpracujące z robotami takie jak: automatyczne windy palet, rolotoki, doki napędowe do załadunku i rozładunku palet i inne. Aby wewnątrzzakładowy transport przebiegał efektywnie, a przestrzeń była dobrze wykorzystana, ważny jest dobry projekt całego systemu i jego adaptacja pod istniejące warunki z uwzględnieniem bezpieczeństwa. W projekcie można wykorzystać roboty mobilne AGV/AMR różnych typów.

Ważnym elementem projektu systemu jest dokładne rozeznanie i identyfikacja kluczowych potrzeb klienta. Odbywa się to na drodze analizy przedwdrożeniowej.

Podstawowe typy robotów mobilnych

Roboty mobilne często różnią się pomiędzy sobą budową mechaniczną, która jest zależna od sposobu pobierania, odkładania i transportowania ładunków. Wśród nich wyróżnić można:

  • Roboty mobilne przewożące ładunek na sobie – robot transportowy typu żółw pobiera i odkłada ładunki z odpowiednich doków lub przenośników lub podjeżdża pod kosz transportowy i przewozi go w odpowiednie miejsce.
  • Roboty mobilne paletowe – robot autonomiczny przystosowany do przewożenia ładunku na paletach, najczęściej zastępuje ręczne wózki paletowe.
  • Autonomiczne wózki widłowe – robot autonomiczny z przeciwwagą podnoszący z posadzki palety z ładunkiem. Autonomiczny wózek widłowy samodzielnie bez operatora przewozi i odkłada palety w wyznaczone miejsca.
  • Roboty mobilne holujące – robot transportowy przystosowany do ciągnięcia kilku wagoników i koszy na kołach.
  • Roboty mobilne podczepiające się– robot mobilny, który zaczepia się do kosza na kołach i ciągnie go w wybrane miejsce.
  • Roboty mobilnej sortująco magazynowe – robot autonomiczny przystosowany do pobierania i odkładania jednostek logistycznych na regały magazynowe lub przenośniki.

Odpowiedzią na podstawowe typy wózków transportowych i magazynowych AGV i AMR są roboty mobilne marki IntraBot. To seria inteligentnych robotów transportowych przeznaczona do realizacji powyższych funkcji.

  • IntraBot Flat
  • IntraBot Lift
  • IntraBot Fork
  • IntraBot Pull
  • IntraBot Cart
  • IntraBot Picker

W zależności od potrzeb zakładu dobiera się odpowiednie typy robotów oraz urządzenia współpracujące z nimi. Przed zaprojektowaniem całego systemu konieczna jest analiza przedwdrożeniowa.

Systemy intralogistyczne AGV/AMR – najważniejsze atuty rozwiązania

Wykorzystanie wózków samojezdnych AGV to wiele korzyści i funkcjonalnych rozwiązań. Automatyzacja magazynów i transportu wewnętrznego przynosi przedsiębiorstwom wiele korzyści, zwiększa wydajność procesów i obniża koszty operacyjne. Zapewnia bezpieczeństwo przewożonych materiałów i pracowników, zmniejsza ilość przestojów produkcyjnych. Automatyzacja magazynów wykorzystująca roboty mobilne do autonomicznego transportu i sortowania towarów znacząco wpływa na jakość  funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Roboty mobilne – jak wygląda analiza przedwdrożeniowa?

W celu rozpoznania konkretnych potrzeb klienta przeprowadzana jest analiza przedwdrożeniowa, aby móc zaprojektować mu optymalny system automatyzacji transportu wewnętrznego, którego częścią są roboty mobilne.

Głównym celem analizy przedwdrożeniowej jest ocena procesów i infrastruktury logistycznej klienta. Kolejnym krokiem jest zaproponowanie koncepcji realizacji transportu ładunków za pomocą pojazdów AMR lub AGV. Analiza przedwdrożeniowa pomaga w podjęciu decyzji o wdrożeniu, przedstawia poziom wymaganych inwestycji, a także korzyści dla klienta po wprowadzeniu zrobotyzowanego systemu intralogistycznego.

Roboty autonomiczne – jak wygląda wdrożenie systemu?

Na początku instalowana jest niezbędna infrastruktura systemu taka jak: ładowarki, serwery, doki, oznakowania. Po takim przygotowaniu na hali pojawiają się pierwsze autonomiczne roboty mobilne. Następuje ich uruchomienie, po czym zeskanowana zostaje trasa przejazdu w celu stworzenia mapy obszaru z punktami logistycznymi.

Jednocześnie uruchamia się system IntraFleet wraz z integracją z funkcjonującymi już systemami IT do zarządzania produkcją, czy magazynem lub maszynami zautomatyzowanymi. Następnie integruje się roboty autonomiczne z systemem nadrzędnym oraz przeprowadza testy wstępne. Testowany jest każdy punkt logistyczny, a także każdy robot transportowy. W dalszej kolejności testowany jest system pod kątem wydajnościowym i przeprowadza się końcowy audyt bezpieczeństwa. Po nieprzerwanej dwutygodniowej pracy podpisuje się protokół SAT (Site Acceptance Testing).

Wózki autonomiczne AGV i AMR – jaki ciężar mogą przewozić?

Wózki autonomiczne AMR i AGV, w zależności od modelu, mogą przewozić ładunki na paletach o masie od 500kg do 2000 kg. Do przewożenia cięższych ładunków, o masie 2500kg, wykorzystuje się roboty typu Pull lub Cart. Taki robot transportowy podczepia się pod kosze logistyczne na kółkach i ciągnie je jak wagoniki.

Wózek AGV – cena

Automatyzacja magazynów czy koszt wdrożenia systemu intralogistycznego na produkcji zależą od wielu czynników. Zasadniczo cena samego wózka AGV lub AMR zaczyna się od kilku tysięcy euro. Jednak sam robot autonomiczny nie rozwiązuje problemu automatyzacji procesów intralogistyki.  Na system intralogistyczny składa się infrastruktura pomocnicza jak doki, serwery, wózki AGV lub AMR, stacje ładujące i system zarządzający. Dobrze zaprojektowany system transportu wewnętrznego, skrojony na miarę potrzeb, przekłada się na duże oszczędności. Ale cena takiej inwestycji jest nie zawsze jest zależna od ceny pojedynczego wózka.

Autonomiczne roboty mobilne a bezpieczeństwo

Istotnym i niezwykle ważnym czynnikiem zakłócającym środowiska robotyczne może być człowiek. W związku z tym, że na halach pracują ludzie, a roboty mobilne mają im w tej pracy pomagać, Etisoft Smart Solution bardzo wysoko stawia problem bezpieczeństwa ludzi wśród robotyki mobilnej. To właśnie z tego względu, zanim na halę wjedzie robot autonomiczny, przeprowadza się najpierw dwuetapową analizę przedwdrożeniową. Analiza przedwdrożeniowa systemu intralogistycznego połączoną jest z symulacjami różnych zdarzeń i ryzyka, a w kolejnym kroku następuje dokładne testowanie systemu.

Wszystkie roboty magazynowe wyposażone są w podzespoły o najwyższej jakości i niezawodności renomowanych marek, co bezpośrednio przekłada się na bezpieczny transport. Nadrzędny system IntraFleet zapewnia automatyczną wymianę danych w czasie rzeczywistym z systemami klienta i gwarantuje bezpieczeństwo funkcjonowania wszystkich procesów. Niezależnie od tego oferowane tu autonomiczne roboty mobilne spełniają wymagane normy bezpieczeństwa, spośród których najważniejszą jest norma PN-EN 3691-4, a firma Etisoft to istniejące od 25 lat dojrzałe technologicznie przedsiębiorstwo z dużym doświadczeniem, któremu można zaufać.

Roboty transportowe – co jeszcze warto wiedzieć?

Robot autonomiczny może być wykorzystywany do transportu wewnątrzzakładowego i magazynowego w wielu branżach. Zwykle jeździ w halach produkcyjnych i magazynowych, a nie na otwartej przestrzeni na zewnątrz. Robot transportowy może pracować 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu z przerwami na ładowanie akumulatora, również w nocy w ciemnej hali bez oświetlenia. W ekstremalnych warunkach jak bardzo niska lub wysoka temperatura, duże zapylenie, czy zawilgocenie wymagane jest zastosowanie innego osprzętu energoelektrycznego, w który wyposażone są roboty mobilne AGV/AMR.

Kolejną istotną kwestią jest możliwość wprowadzania zmian w funkcjonującym już systemie AGV/AMR ze względu na rozbudowę firmy, czy zmiany w działalności. Wiele ważnych kwestii rozwojowych uwzględniane jest już na etapie projektowania systemu. Konieczne zmiany w systemie lub w trasach przejazdu można wprowadzić bardzo szybko, nawet w ciągu jednego dnia. Roboty autonomiczne będą potrzebowały w takim przypadku ponownego zmapowania terenu. Z racji zachowania szeroko pojętego bezpieczeństwa Etisoft bierze na siebie odpowiedzialność wprowadzania zmian i poprawnego działania transportu autonomicznego.

Współpraca z zaufanym i doświadczonym partnerem, który pomoże w wyborze, zaplanowaniu, wdrożeniu i ewentualnej naprawie systemów AGV/ AMR jest kluczową kwestią, by zastosowanie tych technologii mogło faktycznie przynieść przedsiębiorstwu wymierne, szybkie efekty. Indywidualne podejście i dobór spersonalizowanych rozwiązań są tym, co od lat oferuje swoim partnerom Etisoft.

Back to top